Oppsummering fra 3. februar

I dag likte Shahida å diskutere tospråklighet fordi det var veldig interessant.

I dag lærte vi om hovedsetninger og leddsetninger.

I dag lærte vi å publisere på bloggen.

I dag har Tahira lært hvor i setninger “ikke” skal stå: etter verbet i hovedsettningen og foran verbe i leddsetninger.

Vi har lest om en samlingstund i den orange boka.

I dag lærte vi noen nye ord for kjøkkenutstyr og vi laget settninger med den.

Vi har lest en artikkel om sukkerfrie barnehager og har lært noen vanskelige ord fra artikkelen.

Vi har lært hvordan vi bruker ordene “både…og”, “verken….eller” og “enten….eller”.

Vi har lest kapittel 15 om tospråklige barn og diskutert hva tospråklig betyr.

Referent: Slavica

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.