Oppsummering fra 4. februar

Vi startet dagen med en sang i dag – eller to sanger, for å være presis. Ela har lært oss sangen om bonden som har fått familien og Valerie har lært oss alle ulike varianter av “hode, skulder, kne og tå”. Det var fint med sang og morgentrim!

Så jobbet vi i to grupper, en gruppe var på datarommet og laget digitale presentasjoner av bildebøker de har jobbet med, mens den andre gruppen diskuterte litteraturformidling og flerspråklighet i barnehagen.

Den siste timen brukte vi på å gjøre avtaler for barnehagesamlinger – se oppdatert oversikt her, og på å gå gjennom oppgavene til neste samling i mars. En av oppgavene som kursdeltakerne skal jobbe med blir å lage konkreter til et eventyr/en fortelling/en sang på morsmålet og formidle det til barna med konkreter. Mange syntes at det var en spennende oppgave å få og vi kan glede oss til å snakke om hvordan barna reagerte på det 🙂

Håper flere kan skrive kommentarer her om hva de likte eller ikke likte på denne samlingen, hva som fungerte bra og hva som kunne bli gjort annerledes!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.