4 Oppgaver

Her finner du oppgaver som vi jobber med underveis på kurset.

12 tanker om “4 Oppgaver

    • Hei Andzelika,
      “Å grue seg” er et refleksivt verb med den motsatte betydningen enn “å glede seg til noe”, det kan betyr f.eks. å være nervøs før noe skal skje. Et eksempel: Jeg gruer meg til eksamen. (= jeg er nervøs, jeg er ikke sikker på at jeg husker alt til eksamen, eller kanskje fordi jeg ikke har lest så mye).

  1. Kjære foreldrene!
    På mandag 28.10 2014 klokka 10.00 skal vi på tur
    til Frognerparken. Vi skal spise der( pølse i brød). Vi skal tilbake til barnehagen cå. klokka 15.00

    Hilsen
    Andzelika og Ala

  2. 01.12.15
    5 setninger som barna sa i fysiske leker.
    1. Barna tar isbitene og gir den til en annen og spør om ;
    Vil du spise den?
    Barna: Er det god?, Lukt på den? Den var kjempe godt. Jeg likte den veldig godt.

    2. En gutt fra sklien som sier: “Hyv og hoy, Har er Kaptein Sabiltan.”
    ” Hjelp meg, jeg må flytte sykkelen”.
    Vil du ha sykkelen min ,” Kari. Kan du hente en sykkel.”

  3. Oppgave1.
    Vi opplever ofte det samme situasjonen på små barn avdeling,.Her ser vi at den praksis fortalingen handler om voksen rolle, Jeg synes at Melka (voksen) har gjort et bra jobb når hun forklarte Mina på en god måte at bilen var David sin og ikke hennes uten å skjefte på henne i tillegg til det fant hun en god løsning når hun hentet en lik bil for henne.
    oppgave:2.
    I denne rolleleken synes jeg at barne har en god samspill og et bra fantasi Mille har en god sosial og lek kompetanse hun har koder på hvordan kommer hun inn i leken for eks når hun spurte høflig for å være med og når hun bedt dem for å komme å kjøpe is fra henne.
    B) Mina ( 1 1/2 år) sitter på gulvet og ser på David (2år) som leker med en bil. Hun tar bilen fra David. David gråttet og så at det var hans bil. Melika (voksen) spør Mina om hun vil ha en bil fordi bilen hadde David og ber henne å gi den tilbake til han og sa at hun kan finne en anen bil til henne. Melina henter en lik bil og sa til Mina vis hun gir den bilen tilbake til David skal hun få en anen fra henne Mina gir bilen tilbake til David.Han er fornøyd Mina får makenbil og hun blir fornøyd.

  4. 1Akommumikasjon ved måltidet.
    når barna setter og spiser mat ,vi som voksene prøver å skape rolig miljø. jeg som voksen må lære barna hvordan spør nåe andre barn trenger noe mat av siden hans, for eksempel kan jeg få øst , eller kan du sende til meg smør.
    jeg som voksen stimulere barn til å spise grønnsaker og dette skjer når jeg snakker om gulerøtter og hvilken dyr liker å spise og hvorfor vi spiser gulerøtter.
    Også ikke alle barn liker å drikke melk eller spise fisk. Og min rolle kommer til å snakke med barn om hva slags samspill mellom dine mat og kroppen jobb.
    Jeg kan velge en bok til å lese for barn mens de spiser, det ble bra hvis din bok handler om mat og farger og snakke om dette og sette spørsmål og jeg synes det er gøy.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.