5. samling 13.-14. januar

På denne samlingen har vi jobbet med:

  • ordstilling
  • ord og uttrykk for å gi begrunnelser
  • barnelitteratur og faglige tekster om barns språkutvikling
  • online test i norsk på datamaskinen

Her kan du laste ned støtteark fra samlingen: Femte samling_presentasjon

Her er oppgaver mellom samling 5 og 6: Oppgaver5

2 tanker om “5. samling 13.-14. januar

  1. Jeg ville gjerne gjøre oppgaven 2B (Filmer på bloggen om litteraturarbeid i bhg)
    men fant ikke noe film på “Etter 5. sammling”. Beklage så mye, fordi da blir den oppgaven ikke gjørt.
    Eller kanskje kan noe hjelper meg?
    Takk
    Spomi

  2. Leddsetninger:
    Oppgave 2C En artikkel om tospråklihet
    1.
    Jeg synes disse er de viktigste poenger av setninger i teksten:
    “Vi vet hvor viktig og avgjørende kommunikasjonen mellom barn og foreldre er.”
    “Barnehagelærerne er de aller viktigste pedagogene, for god tospråklig utvikling.”

    2. Å være tospråklig er en ressurs hos barn.
    3. Barnehage kan bidra til tospråklighet gjennom pedagogisk arbeid for eksempel: å støtte barna å være stolte av morsmålet sitt og støtte foreldre å snakke med barna sine morsmålet sitt.
    4. Barnehageassistent kan ispirere barn til å dele noe av det de kan på morsmålet sitt, motivere til å snakke morsmålet, invitere foreldre å samarbeide med bhg, synge sanger og bevegelsesleker med ord på morsmålet, lese bøker (morsmålet) usv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *