På femte samling har vi jobbet med:
- ordstilling i leddsetninger
- bruk av ulike fortidsformer i norsk
- bruk av preposisjoner
- å diskutere artikkelen «Kritiserer sukkerfrie barnehager»
- ord og uttrykk i teksten om ernæring i barnehagen
- nye ord og uttrykk om mat, kjøkkenutstyr og helse
- å lese tekster om barnehagehverdagen
- å diskutere utvalgte temaer fra tekstbøkene
- Kap. 14, 15, 16 og 17 i Tekstbok 1; Samlingsstund og prosjektjobbing s. 22-25
- å lese og samtale om bildebøker
- å skrive om en lesestund med barn
- å bruke datamaskin for språklæring, for å finne informasjon på Internett og skrive korte tekster
Her kan dere finne støtteark (power point presentasjonen) fra begge dagene: Samling5_3-4februar
Som vanlig har kursdeltakerne fått oppgaver å jobbe med mellom samlingene: Oppgaver mellom samlinger 5 og 6
Her er teksten om tospråklighet til oppgave 2D: Mange er nødt til å være tospråklig
Til oppgave 2B er det en tabell med verbformer: UREGELMESSIGE VERB
Mellom uke 7 og 11 skal lærerne besøke kursdeltakerne i barnehagene, og oppgaven til barnehagesamling finner du her: Oppgave til samling i barnehagen