6.samling 24.-25. februar

På denne samlingen har vi jobbet med:

  • ordstilling i hovedsetninger og leddsetninger
  • bruk av ulike fortidsformer i norsk
  • bruk av preposisjoner
  • ord og uttrykk for å snakke om følelser
  • å lese tekster om barnehagehverdagen, kap. 18, 19, 20 og 22 i Tekstbok 1 og Barn med særskilte behov s.18 og Hvilestund s.28 i Tekstbok 2
  • å diskutere utvalgte temaer fra tekstbøkene
  • å lese faglige tekster om nyeLESEFRØ-prosjektet
  • å lese og samtale om bildebøker og lesestunder
  • å bruke datamaskin for språklæring, for å finne informasjon på Internett og skrive korte tekster

Her kan dere finne støtteark fra samlingen: Samling6

Oppgaver mellom samlingnene: Oppgaver mellom samling 6 og 7

En tanke om “6.samling 24.-25. februar

  1. Barna skal kunne egen erfaring til å snakke og likheter mellom eget morsmålsopplæring og opplæring i norsk. Jeg syns det er viktig for barn å lære både morsmålet sitt og norsk. Hvis barna ikke forstått norsk kan man fortelle dem på morsmålet sitt. Det er viktig for barn å kunne holde på morsmålet sitt fordi når barna skal reise til hjemlandet sitt, da kan barna gå til butikken for å handle.Barne lærer norsk i barnehagen og på skolen.hvis barna ikke snakker morsmålet, da kan barna glemme morsmålet sitt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *