Latest Posts

Flipped classroom og Just-in-time teaching (JiTT) for å optimalisere studentenes læringsutbytte

“ å kunne høre om igjen og skrive utfyllende notater med det som står i boka. Jeg kan også se det om igjen når og hvor som helst, og bruke så lang tid som jeg selv ønsker. Men et minus…
Read more

Digital praksisrapport – visualisering av observasjoner og erfaringer fra praksis!

Praktisk erfaring fra yrkesfeltet er viktig i utdanningen av bioingeniører, og studentene er utplassert i forskjellige medisinske laboratorier i løpet av studiet. Gjennom ca. 18 uker praksis får studentene innsikt i hvilken funksjon medisinske laboratorier har i helse-tjenesten. Samtidig får…
Read more

Samspill mellom undervisningsrom, teknologi og didaktikk!

Gruppearbeid er en utbredt læringsform ved OsloMet og studentaktive læringsformer krever tilrettelagte rom. Førsteamanuensis Yngve Røe ved Institutt for fysioterapi har testet ut et spesialtilpasset rom i Pilestredet 35 sammen med Seniorrådgiver Bodil Innset og Seniorrådgiver Ragnhild By i Seksjon…
Read more

Bruk av flipped classroom for økt læringsutbytte og studentinvolvering

Stadig flere undervisere ønsker å erstatte deler av sine tradisjonelle forelesninger med mer studentaktive undervisningsformer. På Institutt for atferdsvitenskap har Christine Tørris gjennomført to pilotprosjekter for å få mer kunnskap om hva slags verktøy og metoder som kan bidra til…
Read more