Årsrapport for 2018

I 2018 har studentombudet behandlet 243 henvendelser. I oktober fikk studentombudet 36 henvendelser og det var måneden med flest henvendelser i løpet av året. Kategorien med flest henvendelser er eksamen, slik som tidligere.

Studentombudet skal ivareta studentenes rettssikkerhet, og påpeker derfor i rapporten tre områder med mulighet for forbedring. Studentombudet skal løse saker på lavest mulig nivå, men har i rapporten i år også fremhevet noen områder med læringsverdi for hele organisasjonen. Studentombudets anbefalinger er:

  • Viktigheten av å behandle innsynssaker etter riktig regelverk og innenfor OsloMet sine egne frister.
  • Viktigheten av å overholde sensurfrist for eksamen etter universitets- og høgskoleloven.
  • Klare «kjøreregler» for hva som er forventet av veileder og student i veiledningsrelasjonen, både i praksis og ved arbeid med bachelor – eller masteroppgave.

Her er rapporten: studentombudetsårsrapport2018

 

Leave a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.