Kunsten å være kul

Kul

Alt kan analyseres – også ingrediensene som inngår i det å være kul.

Dr. Ingrid M. Tolstad, som i dag forsker på innovasjon og kreativitet ved Arbeidsforskningsinstituttet, befant seg en gang tidlig på 2000-tallet i Williamsburg, iført nesnalobber. Hun var egentlig på jakt etter folk som drev med lo-fi-musikk, men på sin vei snublet hun over KULHET i stedet.

– Og godt var det, for hadde jeg dratt til New York og aktivt oppsøkt «kulhet» hadde jeg neppe funnet det, forklarer forskeren. Første bud for ekte hipstere er nemlig å nekte for å være hipster – og hipstere er egentlig ikke kule. Forvirra? Bli med videre inn i kulhetens labyrint i denne ukas Viten+Snakkis-podcast.


Masteroppgaven til Ingrid finner du her:

https://www.duo.uio.no/handle/10852/16577

Mer om forskergruppa Innovasjon og virksomhetsutvikling finner du her:

http://www.hioa.no/Om-OsloMet/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/AFI/Om-AFIs-forskning/Innovasjon-og-virksomhetsutvikling

Forfatter: Hallvard

Ansvarlig for sosiale medier og blogg.hioa.no.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *